Iluzjonista pisze: ↑13 maja 2019, 13:47
Nie, jak widać nic na to nie wskazuje.
Poland pisze: ↑13 maja 2019, 13:37
A jak z Pogodą po wydaniu o 8:00 - dalej nie jest zmieniona?
Dalej nic się nie zmieniło. Na stronie \\' jest wydanie z 8:10 z Celestyną Grzebytą. Jedynie po czołówce (czyli po kultowym "plum") na chwilę pojawił się czarny ekran.
Co do moich odczuć:
*czołówka - co prawda minimalistyczna, ale pokazująca możliwości graficzne agencji PI oraz pomysłem nawiązującą do poprzedniej z muzyką Radzimira Dębskiego. Ktoś tu kiedyś podrzucił pomysł, że w końcowej sekwencji czołówka mogłaby się kończyć na budynek TVP z zegarem wskazującym na 19:30 i poniekąd to mamy (pora emisji w czołówce, napis firmowy "TELEWIZJA POLSKA").

Niepotrzebny jest tylko napis "Polska, Europa, Świat". A do znacznie krótszej, bo trwającej ledwie 6 sekund "podróży" po Polsce wykorzystano AR i wirtualne okno. Kolorystyka - może niektórzy za nią nie przepadają, ale jest wykorzystywana w sporej części serwisów informacyjnych (w tym wspomnianym przez ze mnie VTM NIeuws). Jedynie brakuje przebitki na studio z zegarem odliczającym do 19:30 przed czołówką, bo teraz zaczyna się tak dziwnie.
*oprawa muzyczna - może nie wpadła mi od razu w ucho jak oprawa muzyczna do czerwonej grafiki z lat 2002-2004, podkład Rubika, czy dzieło Dębskiego, ale z każdym odsłuchem miałem coraz większe ciarki, świetnie buduje napięcie, a dżingiel tyłówkowy z przedłużeniem to dla mnie wisienka na torcie. Adam Skorupa odwalił kawał dobrej roboty.

*oprawa graficzna - jak na totalny "redesign" z nową literą "W" to jest całkiem w porządku. Nie mogę od razu wymagać w związku z tym nie wiadomo jakiego pomysłu. Pomysł z "rozkrojoną" literą "W" (poniekąd nawiązujący do obecnej oprawy TVP1) cieszy moje oko. Nowe tło do łączeń oraz nowe zdobniki z datą, "na żywo" i "archiwum" także na plus. Nawet plansza tyłówkowa podczas "Gościa Wiadomości" nareszcie wygląda porządnie. Sporym minusem są belki - chodzi mi o ich wielkość, ale po obecnej TVP można się było tego spodziewać.
*realizacja - jest trochę niedoróbek. Brakuje graficznych ozdobników, jak przy wydaniach bocznych, zbyt często także przerywnik. Na plus powrót do śródszpanu i przerywnika ze studia. Co do AR - to przy jej użyciu widać było widać kropki na podłodze. Z pewnością to wygląda dopracowania.
*efekty specjalne - przyznam, że pojawienie się helikoptera spowodowało u mnie wybuch śmiechu, w końcu takie "cudawianki" używano już dobrych 20 lat temu w programie "Śmiechu Warte" z Tadeuszem Drozdą.

Z drugiej strony - czasy się nieco zmieniły, i trudno winić formę za to, że się do niej dostosowuje. Wystarczy zresztą zobaczyć jak zmieniły się chociażby szkolne podręczniki czy publikacje popularno-naukowe. Nie sądzę, że helikopter był jedynym "wyskokiem" tej oprawy, zresztą umowa z Platige Image zobowiązuje.
*zawartość merytoryczna - biorąc pod uwagę jak program został zdegenerowany przez ostatnie trzy lata, to po prostu zasługuje to na osobny podpunkt. Tak drażliwe sprawy, jak w przedstawiona w najnowszym filmie Tomasza Sekielskiego powinny być przedstawiane z dużo większą delikatnością oraz wyczuciem, a nie wykorzystywane do politycznej nawalanki. Reszty pod tym względem nie ma co komentować.
Boczne wydania bardzo zyskały na tej zmianie. Realizowane są inaczej, "na stojąco", jest przebitka na studio przed czołówką, na plus powrót do ozdobników po 7 latach przerwy (zdjętych w kilka tygodni po pewnym głośnym incydencie na Euro 2012

).
Reasumując - zdecydowanie większe wrażenie wywarła na mnie zmiana w 2004 roku, gdzie zmieniło się dosłownie wszystko, niż obecna, ale zmiana przynajmniej jest kompleksowa i nie zostawiająca takiego niedosytu, jak w 2015 roku, czy toporna jak w 2011 roku. Oczywiście merytorycznie było dużo lepiej niż obecnie.