Telemetria

Dyskusja o rynku telewizyjnym w naszym kraju, opinie, komentarze.
Awatar użytkownika
MaciejOlek
VIP Expert
Posty: 2051
Rejestracja: 16 lut 2010, 10:52
Lokalizacja: Kalisz

Telemetria

Postautor: MaciejOlek » 22 sty 2018, 16:12

Skoki nie dziwią, teleturnieje wszystkie poradziły sobie świetnie - świetne wyniki, jak na tyle lat emisji. A przeniesienie 1 z 10 do TVP1 na razie się opłaciło. Na razie i to samemu teleturniejowi, bo głównym Wiadomościom pomogło niewiele. Poczekajmy do wiosny.
A te kwiatki jak 2 razy 1 z 10 czy kulisy seriali to w ogóle zaburzają obraz. Bez nich ta tabelka wyglądałaby lepiej i kto wie, może Koło fortuny by weszło?
Awatar użytkownika
Trzeciak
VIP Mod
Posty: 34727
Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:38

Telemetria

Postautor: Trzeciak » 22 sty 2018, 16:15

wiatriwoda pisze:Sezon dla rynku i reklamodawców ''ogórkowy'' to i na tabelki mało kto patrzy, ci co się znają, nie mogą się doczekać kiedy będzie koniec lutego/ początek marca :) A ta reszta to :lol:

Zima wcale aż takim sezonem ogórkowym nie jest, a to, że jest mniej pieniędzy na rynku to kwestia "spłukania" budżetów reklamowych po Bożym Narodzeniu, a nie mniejszej widowni.

Biorąc pod uwagę, że "TVK" w II części osiągnął ponad 2,8 mln widzów, to średnia w sobotę mogła wynieść nawet 2,6-2,7 mln widzów. Rzeczywiście świetny wynik, choć to jest też kwestia tego, że Dwójka nie ma w tym paśmie konkretnej konkurencji.

No i ponad 18-proc. udziałów jednej części w 16-49. Biorąc pod uwagę całość to i taj jest grubo ponad dwa razy tyle ile Dwójka średnio ma w tej grupie.
Pozdrawiam, Trzeciak
Awatar użytkownika
N-O-R-O-N
User of the Year 2014!
Posty: 6692
Rejestracja: 31 paź 2014, 16:55

Telemetria

Postautor: N-O-R-O-N » 22 sty 2018, 16:20

Czyli "Ucho prezesa" będzie największym hitem w WP, bardzo dobry wynik, jeden z rekordowych w tej stacji ;)

Dokładnie, te bzdury w postaci kulis seriali i podwójnego 1z10 zniekształcają tabelkę w gr. 4+, jest przez to kilka takich pozycji, które w ogóle się nie dostają. Ja bym to zrobił trochę tak jak w brytyjskim BARB - czyli po 30 topowych programów mijającego tygodnia. :)

Oczywiście czekamy do wiosny, wiadomo, że w zimowym okresie taki kanał jak TVP1 radzi sobie lepiej przez skoki, w lutym dojdą jeszcze do tego te lepsze transmisje IO, niż w Dwójce pewnie. A w marcu, kwietniu i maju może nie być dla nich już tak dobrze, tutaj spodziewam się rywalizacji pomiędzy Polsatem, a TVN-em.
Awatar użytkownika
Patryk M
Junior
Posty: 908
Rejestracja: 23 lut 2017, 0:18

Telemetria

Postautor: Patryk M » 22 sty 2018, 16:30

"Familiada" prawie 3 mln widzów. :huh: Poprostu coś wielkiego! Ciekawe, ile nadawane po niej "KF" zebrało. Pewnie wynik też był ciekawy. Lecz niestety te głupie kulisy zabierają aż 3 miejsca w TOP 20. Gdyby nie to, pewnie byłoby więcej zaskoczeń, jeśli chodzi o wyniki...

"TVK" świetnie sobie radzi, choć wiosną pewnie byłyby spore problemy z uzyskaniem przynajmniej 2,2 mln widzów. Brak jako takiej konkurencji robi swoje.

Blisko 3 milionowy wynik wczorajszego "Kabaretonu" potwierdza, że Polsat zrobił na kabaretach świetny interes. One zawsze będą się oglądać.

"UP" na WP prawie 300 tys. widzów... z takim wynikiem stacja mogła pokonać wczoraj sporo mocniejszych konkurentów takich jak np. Super Polsat czy ATM Rozrywka. O zdeklasowaniu wszystkich innych stacji z MUX-8 nie wspominając.
Awatar użytkownika
wiatriwoda
VIP Expert
Posty: 20381
Rejestracja: 05 gru 2013, 9:46

Telemetria

Postautor: wiatriwoda » 22 sty 2018, 16:31

Tak to własnie wygląda. Można zrobić super program w zimie czy nawet w lecie, mieć gigantyczną oglądalność i udziały, przy braku konkurencji, i co z tego jak biznesowo to nie ma pokrycia. Oczywiście to znaczy by nie robić premier po za ramówkami, ale ich wyniki nie są miarodajne, a ich opłacalność jest zupełnie inna. Dla profesjonalne prowadzonych stacji to ma pierwszoplanowe znaczenie. Najlepszym przykładem jest powtórka kabaretu na Polsacie, z prawie 3 mln widownią. Super, za darmo, biznesowo się zgadza, ale przecież nikt tego wyniku poważnie nie bierze, a jako super ciekawostkę bardziej, która jest potwierdzeniem w jakim okresie jesteśmy.
Awatar użytkownika
Trzeciak
VIP Mod
Posty: 34727
Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:38

Telemetria

Postautor: Trzeciak » 22 sty 2018, 19:21

W przypadku "TVK" to biznesowo ma to pokrycie, bo program nagrywany jest z tą samą scenografią, co "TVoP", więc koszty są niższe. Podobnie z innymi premierowymi pozycjami TVP, skoro są kontunyuowane. Chyba w Polce trochę za bardzo ogódkowo traktuje się sezon zimowy, szczególnie, że z roku na rok pogoda jest coraz mniej zimowa. W Niemczech np. RTL z kolejnymi edycjami tamtejszego "Idola" rusza już na początku stycznia, w UK w pierwszy weekend stycznia ruszyły nowe edycje "The Voice UK" i "Dancing on Ice".
Pozdrawiam, Trzeciak
Awatar użytkownika
N-O-R-O-N
User of the Year 2014!
Posty: 6692
Rejestracja: 31 paź 2014, 16:55

Telemetria

Postautor: N-O-R-O-N » 22 sty 2018, 19:30

Te przykłady z Niemcami i UK pokazują, że znaczenie okresu zimowego powinno właśnie wzrastać i że warto pokazywać nieco więcej premierowych pozycji zimą, także w Polsce mogli by tak pójść za ciosem nieco bardziej :)

Dobrze, że TVP zdecydowało się na premierę "The Voice Kids" w styczniu, idą śladem zagranicznych rynków - przy niewysokich kosztach, podobnej scenografii itd. to się może opłacić. Oczywiście wiosenna i jesienna ramówka to główne punkty dla stacji w roku, ale warto dostrzegać okres zimowy, który też ma potencjał.
Awatar użytkownika
Trzeciak
VIP Mod
Posty: 34727
Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:38

Telemetria

Postautor: Trzeciak » 22 sty 2018, 19:39

Takim głównym punktem roku jest właśnie jesień, bo wiosną już od weekendu majowego trudniej jest już o wysoką widownię co rok rocznie się przekonujemy. ;)
Pozdrawiam, Trzeciak
kamil2505
VIP Expert
Posty: 1085
Rejestracja: 25 lip 2008, 17:09

Telemetria

Postautor: kamil2505 » 22 sty 2018, 20:58

Mi trudno pojąć, że np. TVN potrafi przygotować jakieś premierowe pozycje na lato, a zimą kompletna pustka. Dobrze, że zaczynają chociaż trochę wcześniej wiosenną ramówkę. W sumie to lepiej, bo jednak maj już nie sprzyja tak bardzo spędzaniu czasu przed tv. A kiedyś ramówki wiosenne kończyły się dopiero w połowie czerwca... Mimo wszystko takie programy jak "Mali giganci" czy "Hipnoza" to programy z taką ilością odcinków, że spokojnie nadałyby się na sezon zimowy. Albo spróbować z czymś tańszym na ten sezon - typu "Googlebox" TTV.
Awatar użytkownika
TapMadlFan
Obserwator
Posty: 404
Rejestracja: 22 kwie 2014, 14:06

Telemetria

Postautor: TapMadlFan » 22 sty 2018, 22:12

1 mln widzów powtórek BS to bardzo dobry wynik. Czyli w sumie BS ogląda prawie 5mln!
parkingowy
Użytkownik
Posty: 172
Rejestracja: 20 lut 2017, 16:07

Telemetria

Postautor: parkingowy » 23 sty 2018, 0:58

TVP wymyśliła kolejną grupę wiekową
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ka ... iz-w-16-59

TVP1 do 16-49 jakoś nie trafia. Nawet 1z10 oglądają prawie sami starsi. Nie wiadomo czy to od ramówki zależy czy po prosu młodsi nie wybierają TVP1 tak jak starsi, którzy nabijają widownię TVP1
Jordi
VIP Expert
Posty: 8827
Rejestracja: 13 sty 2013, 19:03

Telemetria

Postautor: Jordi » 23 sty 2018, 1:50

Niech zrobi 60+ jako docelową to wtedy wymiecie...

Kombinuje jak może, a rynek reklamowy nie lubi takich nagłych zmian. Niech robi tak dalej, to reklamy sprzeda tylko przy skokach i piłce nożnej...
Awatar użytkownika
Trzeciak
VIP Mod
Posty: 34727
Rejestracja: 23 kwie 2008, 19:38

Telemetria

Postautor: Trzeciak » 23 sty 2018, 9:58

Jordi pisze: To że Kurski sobie ubzdurał, że będzie robić sobie "swoją komercyjną", to jego sprawa, ale tak naprawdę reklamodawcy mają gdzieś grupę 16-59, chyba że reklamują leki typu Geriavit Pharmaton :P

To nie Kurski wymyślił grupę 16-59, tylko tą grupę "wynalazł" Juliusz Braun, a właściwie ściągnał ten pomysł z Niemiec, gdzie także bada się udziały w 14-59 (oprócz 3+ i 14-49), i to już od kilku lat. I ma to jakiś sens, bowiem społeczeństwo się starzeje, a co za tym idzie widownia również, i 50-latki mają coraz bardziej podobne upodobania jak 40-latki.

16+ to już owszem pomysł za czasów Kurskiego, i szkoda, że TVP nie chce zawalczyć o odmłodzenie widowni.
Pozdrawiam, Trzeciak
Parowka09
VIP Expert
Posty: 3133
Rejestracja: 12 lis 2014, 16:06

Telemetria

Postautor: Parowka09 » 23 sty 2018, 13:10


Wczorajsze odcinki Ucha Prezesa z mniejszą widownią, ale jest oglądalność na poziomie ponad 100 tysięcy osób, co dla WP jest wynikiem świetnym.
Telemann
Obserwator
Posty: 590
Rejestracja: 07 wrz 2017, 11:51

Telemetria

Postautor: Telemann » 23 sty 2018, 14:58

Jak informuje TVP https://centruminformacji.tvp.pl/357151 ... m-weekendu w weekend Jedynka była liderem, tradycyjnie dzięki skokom ich wyniki to:
Piątek 3,3 mln 28,9%
Sobota 4,6 mln 35,5%
Niedziela 5,3 mln 39,6%
W niedzielę padł rekord reaktywowanego Koła fortuny, które oglądąło 2,6 mln widzów 21,9%.
Mamy również komunikat dotyczący oglądalności Pytania na śniadanie: https://centruminformacji.tvp.pl/357153 ... danie-tvp2
Pozdrawiam, Telemann :)


Wróć do „Rynek telewizyjny w Polsce”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości