Strona 23 z 27

RTL 7

: 11 sie 2017, 16:22
autor: Frontowiec
To prawda. Kiedy RTL7 startował, to pracowali w niej m.in. Maciej Pawlicki czy Wojciech Reszczyński, którzy po kilku miesiącach odeszli ze stacji. RTL7 raczej nie chciał wchodzić w politykę, woleli być całkowicie neutralni.

RTL 7

: 12 sie 2017, 16:11
autor: Jakob
Warto wspomnieć, że RTL Group nie tylko wycofał się z Polski. Były to m.in. Grecja (kanał Alpha TV) i Wielka Brytania (kanał Channel 5).

RTL 7

: 17 wrz 2017, 7:53
autor: Jakob
Fragmenty artykułu o wejściu m.in. Bertelsmanna na rynek polski podczas pierwszego rozdania koncesji przez KRRiT (1994/1995):
Do zawodów stają zachodni potentaci telewizyjni [kapitał zagraniczny], których ustawa zmusza do poszukiwania polskich partnerów - tylko 33 proc. kapitału może pochodzić z zagranicy. Wiadomo, że wystartuje Bertelsmann, mówi się o Murdochu, Berlusconim, Warnerze. To światowa czołówka rekinów mass mediów.
Jakie pieniądze są potrzebne do jej uruchomienia? (…) U Bertelsmanna twierdzą, że po trzech, czterech latach można się już w Polsce spodziewać zysków, a do tej pory trzeba by zainwestować 300 mln dolarów.
W [Niemcy] prywatną telewizję dopuszczono, po długich debatach, w pierwszej połowie lat 80. i - jak wszędzie - dramatycznie spadła oglądalność telewizji publicznej. Niemiecka telewizja publiczna, znana z wybitnych programów dokumentalnych, zaczęła bronić się nadawaniem jeszcze bardziej wulgarnych programów niż te, które ma na swoim koncie telewizja prywatna.

Bertelsmann, właściciel kilku prywatnych stacji, w tym największej RTL, dopiero po paru latach, kiedy odniósł niekwestionowany finansowy sukces, zaczął bardziej dbać o jakość. Niedawno założył ambitny program VOX. Gwarantem jakości są tu niemieckie znane tygodniki, które mają swoje "okienka". "Twórcy VOX uważają - pisał Adam Krzemiński w "Polityce" - że warto robić programy publicystyczne, nawet oglądane przez 150 tys. widzów, jeżeli mogą być alternatywą dla programów o kopulacji w parku czy mistrzach karate".

Zachodni potentaci mediów mają różną renomę, ale każdy z nich inwestuje także w przedsięwzięcia, które - jak liczą - poprawią ich publiczny obraz. Bertelsmann ma VOX i poważne wydawnictwa.

Przedstawiciel Bertelsmanna mówi o "Polonii 1": - Berlusconi pokazał, jak sobie wyobraża pracę na terenie Polski. Zdegradował polskie ośrodki do roli odtwarzacza własnych wodewilów. A miał szansę być poważnym oferentem.

Polski RTL czy polski VOX?

Z wielkich swoje karty odkrył tylko Bertelsmann, który jasno mówi, że będzie się starał o trzeci kanał i że szuka polskich partnerów.
Zadbał o swój image w Polsce. Właśnie tu zorganizował w marcu seminarium "Elektroniczne media", na którym byli obecni ministrowie i przedstawiciele mediów z Europy Wschodniej, a odwiedził je sam prezydent Wałęsa.
- Wszyscy przychodzą do nas. Zastanawiamy się, kogo wybrać - mówi Jan M. Stanley, przedstawiciel UFA Bertelsmanna na Polskę. - Nas interesuje tylko telewizja ogólnopolska, regionalna to nie jest poważny biznes, podobnie jak nie są nim mniejsze kraje - Czechy czy Węgry.
Stanley zapewnia nas, że Bertelsmann w Polsce już nie popełni dawnych błędów, nie będzie wabił widza tanią rozrywką.

Być może, ale do ambitnego VOX-u Bertelsmann musi sporo dokładać. Zyski przynoszą mu stacje, w których filmy różnej jakości przeplatają się ze sportem.

- Żaden ze specjalistów państwowej telewizji nie ma doświadczenia w robieniu telewizji komercyjnej, gdzie sztuka polega na zachowaniu równowagi między jakością i opłacalnością - twierdzi Stanley od Bertelsmanna.

- Potrzebny jest niesamowity oddech finansowy na kilka lat, zanim przestanie się tracić - mówi [Jan. M.] Stanley od Bertelsmanna.

Początki fortuny BERTELSMANNÓW sięgają połowy ubiegłego wieku. Bertelsmann zbił majątek na wydawaniu i kolportażu Biblii. Po II wojnie światowej firma Bertelsmann inwestowała w wydawnictwa. Dziś jest to spółka akcyjna. Zarządza nią zięć Bertelsmannów Gerd Mohn. Spółka ma wiele firm telewizyjnych, wydawniczych, muzycznych w 40 krajach świata i cztery programy telewizyjne w Niemczech: RTL1, RTL2, VOX, Premiere. Ma także udziały w telewizjach w Ameryce Południowej i Azji.
W Polsce spółkę reprezentować będzie UFA wytw. film., znana już przed wojną wytwórnia filmowa, którą Bertelsmann kupił kilkanaście lat temu. Spółka stara się o koncesję w Polsce wraz z Havasem, właścicielem francuskiej prywatnej telewizji Canal Plus.

Bertelsmann ma już w Polsce wydawnictwo geograficzne wyd. ,GEOCENTER', ,Telemagazyn' i pismo ,Claudia'.
Źródło: Gazeta Wyborcza, nr 118/1993 (maj)

Jak szybko przychodzi zmiana zdania. Jeszcze na początku lat 90., RTL nie chciał wchodzić do małych państw, a już w drugiej połowie otwierał swoje oddziały na Węgrzech.

RTL 7

: 03 paź 2017, 17:13
autor: Karol
Warto odnotować, że Magda Mołek w dzisiejszym "Dzień Dobry TVN" przy okazji wspomnień związanych z 20-leciem istnienia TVN, nawiązała do swojej pracy w "7 minut" i RTL 7. Rzadko zdarza się, aby nazwa tej stacji padała w jakimkolwiek kontekście w obecnych czasach :-)

RTL 7

: 03 paź 2017, 17:32
autor: Zdzichu
A Prokop wspomniał kominek po czym Mołek powiedziała że transmitowali go przez 12h dziennie :P

RTL 7

: 06 gru 2017, 17:42
autor: Poland
Dzisiaj mija 21 lat od początku nadawania stacji RTL 7 na polskim rynku medialnym :)

RTL 7

: 08 mar 2018, 20:29
autor: Karol
Screenshot_20180308-202538.png
Warszawa, ul. Jana Rosoła 10.

Rozumiem, że w tym budynku mieściła się niegdysiejsza siedziba RTL7 Sp. z o.o.? Ciekawe czy tam także znajdowały się redakcje programów "7 minut" i "Zoom"? Cała reszta programów to zdaje się produkcje zamawiane u zewnętrznych producentów.

RTL 7

: 16 kwie 2018, 16:52
autor: pulkownik
Perełka - wieczorne 7 minut z Januszem Zadurą:

Szczerze mówiąc myślałem, że program był statycznie realizowany, a tu proszę - inny forszpan, lot kamerowy, pokazane studio.

RTL 7

: 11 cze 2018, 23:27
autor: Frontowiec
Pojawiło się pełne wydanie ''7 Minut'' z Wojciechem Reszczyńskim z 25 kwietnia 1998 roku:


RTL 7

: 15 cze 2018, 12:52
autor: Tomek
Materiały z TVP Katowice i RTL7 na temat Cudu w Pajęczno (1999), który był inspiracją dla jednego z pierwszych odcinków Świata według Kiepskich :D

RTL 7

: 04 lip 2018, 1:27
autor: Frontowiec
Pojawił się Unikat przez duże U, dokładniej mówiąc start RTL7 z 6 grudnia 1996 roku. Z widzami stacji wita się m.in. Maciej Pawlicki - twórca i pierwszy dyrektor programowy RTL7 (5 lat później stworzył TV Puls).


RTL 7

: 04 lip 2018, 4:48
autor: Karol
Świetne nagranie! Trzeba mieć jednak na uwadze, że troszkę przemontowane, bo start emisji nie szedł dokładnie w tej kolejności. Pierwszą emitowaną pozycją w Siódemce był "Casper" z dubbingiem ;)

RTL 7

: 04 lip 2018, 8:45
autor: adamz689
Nic nie zostało przemontowane, po prostu wyciąłem Caspra i jeszcze tą drugą kreskówkę o instrumentach muzycznych. Wszystko poza nimi aż do trzeciej pozycji w programie jest na tym filmiku w poprawnej kolejności :)

RTL 7

: 04 lip 2018, 8:49
autor: Karol
W takim razie zwracam honor :-) Masz jeszcze jakieś ciekawe nagrania z tamtego okresu?

Na pierwsze urodziny RTL7 nadawano specjalne id (z niemowlęciem?) i podkładem muzycznym nawiązującym do tego wydarzenia - kilka wyśpiewanych zdań. Ktoś coś? :-)

PS. "... Siedem razy RTL..." - coś takiego mi dudni w głowie. :-P

RTL 7

: 04 lip 2018, 10:11
autor: adamz689
Karol pisze:W takim razie zwracam honor :-) Masz jeszcze jakieś ciekawe nagrania z tamtego okresu?

Na pierwsze urodziny RTL7 nadawano specjalne id (z niemowlęciem?) i podkładem muzycznym nawiązującym do tego wydarzenia - kilka wyśpiewanych zdań. Ktoś coś? :-)

PS. "... Siedem razy RTL..." - coś takiego mi dudni w głowie. :-P
Z RTLu akurat nie :(