Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Dział poświęcony nowościom i zmianom pośród zagranicznych kanałów TV, a także wszelkie zmiany w ich nadawaniu satelitarnym.
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 3986
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Tomek » 13 lut 2018, 19:54

W sumie zapomniałem wrzucić wersję obecną (grudzień 2017):
[ Spoiler ]
HENSHIN!
Awatar użytkownika
Kpc21
Junior
Posty: 1357
Rejestracja: 17 paź 2008, 20:11
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Kpc21 » 20 lut 2018, 0:37

Skąd się bierze to, że i w czołówce napis News mają po angielsku, i po zakończeniu End, mimo że cały program jest w języku japońskim?

Jeszcze to News jestem w stanie zrozumieć jako po prostu nazwę programu, widocznie taka angielska dla Japończyków brzmi "fajnie", tak samo i my mamy przecież stację Polsat News (co pozornie trochę mniej dziwnie wygląda, bo mamy ten sam alfabet - ale to w zasadzie analogiczna sytuacja) - ale czemu "End" na końcu, i czemu w ogóle nazwa stacji w czołówce pojawia się zapisana angielskim/łacińskim alfabetem?
Obrazek... i znów: Obrazek, i... Obrazek ponownie. Co wymyślą następne?
Awatar użytkownika
Kpc21
Junior
Posty: 1357
Rejestracja: 17 paź 2008, 20:11
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Kpc21 » 22 lut 2018, 1:26

Czołówki regionalnych serwisów informacyjnych TV publicznej w Danii:



Jak widać, podobnie jak u nas, dosyć mocno się one między sobą różnią. Co ciekawe, regionalne oddziały TV publicznej mają też różniące się loga. Ciekawe, jak wygląda to u nich pod względem autonomii - czy są podległe państwowej TV, jak u nas, czy niezależne, jak w Niemczech, czy jak u nas radia regionalne.

Niemcy:



Prawdę mówiąc, spodziewałem się, że one będą bardziej podobne do siebie. Większość serwisów ma taką samą nazwę (nazwa stacji i Aktuell), jednak nie wszystkie, np. Hesja ma Hessenschau, a Saarlandia - Aktueller Bericht ("aktualny raport").

SWR (publiczny kanał regionalny z południowego zachodu kraju) obejmuje swoim zasięgiem kilka landów i ma różne wersje serwisów informacyjnych dla każdego z nich - oni tam chyba w ogóle mają rozszczepienia ze względu na poszczególne landy. I serwis nazywa się Landesschau.

Z kolei w Bawarii jest Rundschau.

Wielka Brytania:



Tu z kolei jest unifikacja, obejmująca nawet czołówki. Ale nazwy są różne. Choć często się powtarzają (Look i nazwa regionu).

Te wszystkie serwisy - i w Danii, i w Nimeczech, i w Wielkiej Brytanii, sprawiają wrażenie dysponujących dużo wyższym budżetem niż nasze.

Pewnie jedną z przyczyn jest to, że oddziałów terenowych - czy też osobnych stacji tworzących sieć - jest tam po prostu mniej, niż u nas, obejmują swoim zasięgiem większe obszary i większe liczby ludności.

Jeszcze Holandię znalazłem:



Tutaj też są zupełnie różne serwisy, ale i różne logotypy.

Z kolei z tego co wyczytałem, ciekawie rozwiązaną kwestię regionalnych serwisów informacyjnych mają we Francji. U nich odpowiednikiem naszej TVP3 jest France 3. Główne wydanie serwisu informacyjnego nazywa się, zgodnie z francuskim zwyczajem, tak jak godzina, o której jest nadawane, a więc 19/20. Z tego co rozumiem, jest to w zasadzie cały informacyjny blok programowy, zaczynający się o 18:40 i kończący o 20:00. O 19:00 nadawany jest regionalny serwis informacyjny, a o 19:30 serwis ogólnokrajowy.

Czołówki wszystkich serwisów lokalnych w 2015 roku były takie same, natomiast nie wiem, czy teraz nie jest inaczej - trudno znaleźć ich aktualne wersje (szczególnie, że telewizja francuska niedawno zmieniła całą oprawę graficzną), a na stronie telewizji francuskiej jest blokada regionalna. W przeszłości czołówki bywały różne lub chociaż różniące się jakimiś regionalnymi akcentami, np. z Kraju Loary z 1993 roku:



Z Bretanii z 1997:



Znalazłem wersję aktualną - w wersji dla regionu Cieśniny Kaletańskiej (Calais):



Pytanie, czy inne wersje regionalne różnią się czymkolwiek poza nazwą regionu.

Mam!

Tu są (chyba) wszystkie czołówki regionalnych serwisów informacyjnych z Francji, tyle że wydań okołopołudniowych - ale wieczorne chyba się od nich nie różnią niczym poza tytułem:

Obrazek... i znów: Obrazek, i... Obrazek ponownie. Co wymyślą następne?
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 3986
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Tomek » 23 lut 2018, 6:59

Kpc21 pisze:Skąd się bierze to, że i w czołówce napis News mają po angielsku, i po zakończeniu End, mimo że cały program jest w języku japońskim?

Jeszcze to News jestem w stanie zrozumieć jako po prostu nazwę programu, widocznie taka angielska dla Japończyków brzmi "fajnie", tak samo i my mamy przecież stację Polsat News (co pozornie trochę mniej dziwnie wygląda, bo mamy ten sam alfabet - ale to w zasadzie analogiczna sytuacja) - ale czemu "End" na końcu,
Jest dokładnie tak jak piszesz. Japoński ニュース (nyūsu) to taki odpowiednik polskich "niusów" - obydwa pochodzą od angielskiego "news". W Japonii stosuje się je zamiennie, przy czym czyta się tak samo - nyūsu. Tak jak w polskim mówi się zazwyczaj na ketchup "keczup" mimo, że w angielskim jest inaczej ;)

Czemu zakończenie jest w języku angielskim? Nie wiem, może grafik uznał, że tak lepiej pasuje do angielskiej nazwy. Poza tym po prostu Japończycy bardzo lubią angielski (wystarczy popatrzeć na teksty wielu japońskich piosenek), jeden z efektów okupacji amerykańskiej po II wojnie światowej. Innymi są m.im. baseball, powojenne anime (ewolucja z Disneya), marynarskie mundurki :D.

i czemu w ogóle nazwa stacji w czołówce pojawia się zapisana angielskim/łacińskim alfabetem?
Bo nie tylko Polacy mają fazę na nazwy anglojęzyczne swoich firm? :) Tyle, że Japończycy - co zrozumiałe - muszą przy tym zmienić alfabet. Po co sobie ograniczać możliwości biznesowe językiem? :D
HENSHIN!
Awatar użytkownika
Kpc21
Junior
Posty: 1357
Rejestracja: 17 paź 2008, 20:11
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Kpc21 » 23 lut 2018, 20:46

Tu regionalne serwisy z Belgii:



Austria.

Dla przykładu - Wiedeń:



Steiermark:



Tyrol:

[ Spoiler ]


Jak widać, nazwy wszystkich serwisów są takie same ("nazwa regionu heute") i oparte są na tym samym graficznym szablonie, różniącym się tylko lokalnymi akcentami. No i studia się różnią, ale to zrozumiałe.

Hiszpania:



Czołówki regionalnych serwisów BBC z 1993 roku:
[ Spoiler ]


Wówczas różniły się one od siebie dużo bardziej, niż u nas. Jednak... i tak były bardziej do siebie podobne, niż wówczas czy dziś regionalne serwisy w Polsce.


Szwecja.

Tu są dwie takie same, bardzo krótkie swoją drogą, czołówki (oczywiście z dwóch różnych regionów):





A tu z innego regionu inna:



Nie wiem, o co chodzi.
Obrazek... i znów: Obrazek, i... Obrazek ponownie. Co wymyślą następne?
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 3986
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Tomek » 23 lut 2018, 22:12

Czołówka i tyłówka World Business Satellite (a raczej ワールドビジネスサテライト - Wārudo Bijinesu Sateraito :P) z anteny TV Osaka.
[ Spoiler ]

Program nadawany w sieci TXN (TV Tokyo, TV Osaka,TV Aichi, TVQ Kyushu Hoso, TV Hokkaido, TV Setouchi, satelitarne BS JAPAN).
HENSHIN!
Awatar użytkownika
Kpc21
Junior
Posty: 1357
Rejestracja: 17 paź 2008, 20:11
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Kpc21 » 03 mar 2018, 23:48

A tu się ktoś zabawił z czołówką wiadomości chorwackiej TV publicznej oraz... zobaczcie sami:



W ogóle ciekawy kanał, zajrzyjcie. Skarbnica czołówek serwisów informacyjnych, aktualnych i archiwalnych, z całego świata.
Obrazek... i znów: Obrazek, i... Obrazek ponownie. Co wymyślą następne?
Awatar użytkownika
Poland
VIP Expert
Posty: 11001
Rejestracja: 24 maja 2006, 18:59
Lokalizacja: Trzciana k. Bochni
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Poland » 17 lip 2018, 22:29

Tymczasem tutaj jest kilka aktualizacji o zmianach opraw z poprzednich miesięcy i lat: https://tvpforum.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 617#p59617
Ciekawe jak na tym tle będzie przedstawiać się to co polskie media szykują na jesień :)
Od 24.05.2006 do 27.08.2014 jako kisiel205 / Od 27.08.2014 jako Poland
Aktywnie najlepszy na forum już od 12 lat! Na moim koncie już ponad 10,000 postów!
adamnowak76
Użytkownik
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie 2011, 20:50

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: adamnowak76 » 15 sie 2018, 18:47

Wiecie może które stacje telewizyjne zamieszczają archiwalne wydania swoich serwisów informacyjnych na swojej stronie internetowej? Wiem, że robi tak ARD z Tagesschau, a swego czasu podobny cykl posiadały CT z Televizni Noviny oraz RTV SLO z Dnevnikiem. Znacie może więcej takich serwisów?
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 13477
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:29
Lokalizacja: Starachowice

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Karol » 10 paź 2018, 5:09

Przypadkiem natknąłem się na oprawę i ogólny początek "Dnevnika" chorwackiej TV Nova. Co ciekawe, graficznie nie powala, jednak fajnie popatrzeć, jak za pomocą różnych ruchów kamerowych i szybkich zbliżeń próbowano nadać serwisowi dynamizmu.

2008:
[ Spoiler ]


2010:
[ Spoiler ]


2018:
[ Spoiler ]


Nie ma zbyt wielu nagrań z programu, jednak przyznam, że początkowe rozsuwanie od siebie kamer w studio podoba mi się, że szok :)
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 3986
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Tomek » 30 lis 2018, 15:47

Historia czołówek programu informacyjnego News At Ten / ITV News - produkowanej od 1967 roku przez firmę ITN (Independent Television News) dla sieci/telewizji ITV.
HENSHIN!
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 3986
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Tomek » 01 gru 2018, 17:11

Historia czołówek programu informacyjnego Channel 4 News - również produkowanego przez ITN, tym razem dla brytyjskiego "Kanału Czwartego":

ITN zajmuje się także produkcją "5 News" dla Channel 5 (Five) - najpierw od 1997 do 2004 roku, a potem od 2012 do teraz. W latach 2005- 2012 realizacją programu zajmowało się Sky News. Niestety nigdzie nie znalazłem na necie podobnej kolekcji jak w przypadku powyższych stacji - albo nikt o tą audycję nie troszczy się/troszczył się tak bardzo (brak archiwalnych nagrań), albo tak dobrze działają ich zgłoszenia copyright ;).

Swoją drogą wyobrażacie sobie sytuacje, w której Wydarzenia Polsatu, Fakty TVN i jeszcze np. Puls Raport były produkowane przez jedną firmę? Już widzę te komentarze na temat pluralizmu i wolności słowa w polskich mediach :lol:.

Na deser czołówki serwisu informacyjnego Sky News z lat 1989-2017 :D
HENSHIN!
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 3986
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Tomek » 05 gru 2018, 14:30

Historia czołówek "CBS Evening News" (1948-2007):

Za opisem na youtube (z moją małą aktualizacją na końcu):
CBS Television News :
1948 - 1950
Douglas Edward with the news :
1950 - 1952
1952 - 1959
1959 - 1962
CBS news with Walter Cronkite :
1962 - 1968
CBS evening news with Walter Cronkite :
1968 - 1968 (in Color)
1968 - 1972
1972 - 1972
1972 - 1975 (Better than nothing)
1975 - 1975
1975 - 1981
CBS evening news with Dan Rather :
1981 - 1983
1981 - 1983 (different font)
1983 - 1987
1987 - 1988
1988 - 1991
1991 - 1993
1993 - 1995
1995 - 1996
1996 - 2001
2001 - 2005
CBS evening news :
2005 - 2006 [Bob Schieffer]
2006 - 2009 [Katie Couric]
2006 - 2009 (16:9 HD) [Jeff Glor]
2009 - 2011 [Katie Couric]
2011 - 2015 [Maurice DuBois]
2015 - 2016 [Scott Pelley]
2016 - 2017 [Scott Pelley]

I obecna (2017-dzisiaj) z Jeff Glor:

Te uwielbienie amerykańskiej telewizji do "nadawania twarzy" programom informacyjnym. Od kiedy media tracą renomę tak trzeba ciągle je wymieniać :lol:
HENSHIN!
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 3986
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Tomek » 08 gru 2018, 21:44

Historia czołówek (i w zasadzie studiów w większości też) SBS Eight O'Clock News - głównego serwisu informacyjnego koreańskiej telewizji państwowej Seoul Broadcasting System (SBS):
HENSHIN!
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 3986
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
Kontaktowanie:

Serwisy informacyjne stacji zagranicznych

Postautor: Tomek » 09 gru 2018, 17:11

Historia czołówek i studiów KBS Nine O'Clock News - koreańskiego programu informacyjnego nadawanego na antenie KBS1 (pierwszy kanał Korean Broadcasting System - starszej o 30 lat od SBS państwowej telewizji publicznej).
Emitowany godzinę po emisji wiadomości w SBS (o 21.00). Stąd ta ostatnia ma slogan "Newsy o godzinę wcześniej".

Patrząc na ostatnie czołówki i studio KBS Nine O'Clock News klimatem przypomina mi Fakty i Wydarzenia, a KBS Nine O'Clock News - Wiadomości.
HENSHIN!


Wróć do „Telewizja za granicą”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: mi8sp1590Priv i 2 gości