Reklama w internecie

Co w sieci piszczy.
katal
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2009, 13:25

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: katal »

Kilkakrotnie spotkałem się z krytyką reklamy w internecie, ze względu na jej błędne targetowanie. Co więc myslicie o tym?

Targetowanie Autorskie to nowa odmiana targetowania reklamy internetowej. Cechą charakterystyczną targetowania autorskiego jest możliwość nieograniczonego i bardzo szczegółowego doboru docelowej grupy klientów przez marketerów.

Dane niezbędne podczas targetowania autorskiego pozyskiwane są poprzez pytania ankietowe zadawane użytkownikom serwisu. Ankiety te pozwalają precyzyjnie zbadać zachowania, preferencje i postawy użytkowników. Dzięki temu istnieje możliwość zdefiniowania dowolnej (mało pospolitej) grupy odbiorców np. golfistów, osób pijących piwo z sokiem malinowym itp.

Targetowanie autorskie również umożliwia marketerom dobór użytkowników ze względu na korzystanie lub zakup produktów konkurencyjnych.

Targetowanie autorskie po raz pierwszy zostało zastosowane w serwisie Otineo.com. Serwis umożliwia reklamodawcą dotarcie z przekazem reklamowym do wąskich grup docelowych.
katal
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2009, 13:25

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: katal »

Pomysłowy wydaje się też pomysł z

Pay-per-View Full Screen jest to innowacyjny model emisji reklamy wideo w Internecie, w którym użytkownik inicjuje oglądanie reklamy i potwierdza aktywne obejrzenia poprzez akcję po jej zakończeniu – np. poprzez potwierdzające klikniecie w wyznaczony obszar. Reklama jest prezentowana na całym ekranie, na czarnym tle. Nie ma możliwości obejrzenia reklamy w oknie, czy też przełączenia na inną aplikację lub robienia czegokolwiek innego na komputerze. Tym samym podczas emisji spotu nic nie rozprasza uwagi użytkownika.

Dodatkową opcją dostępną dla reklamodawców jest możliwość zadania użytkownikowi dowolnego pytania przed i po emisji reklamy.

W modelu Pay-per-View Full Screen zastosowano rozliczanie kosztów reklamy według formuły CPV (Cost Per View). Wskaźnik ten podkreśla, że reklamodawca w przeciwieństwie do CPM (Cost per Mile) ponosi koszty tylko za rzeczywiście obejrzane, a nie jedynie wyświetlane reklamy.

Model Pay-per-View Full Screen został stworzony głównie z myślą o reklamodawcach by zniwelować słabe strony reklamy w sieci i pomóc im zoptymalizować wydatki na reklamy wideo w Internecie.

Model Pay-per-View Full Screen po raz pierwszy został opracowany i zastosowany przez twórców serwisu Otineo.com. W serwisie w zamian za obejrzane reklamy użytkownicy są gratyfikowani.

Co o tym myślicie?
marmar
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 02 cze 2009, 9:24

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marmar »

Z mojego punktu widzenia - reklamodawcę który zastosowałby reklamę o jakiej piszesz wyżej znienawidziłabym do końca życia a może nawet jeszcze dłużej.

Jeśli włączam internet to po to, aby zajrzeć na strony na jakich jest coś co mnie interesuje, a nie aby zostać zmuszoną do obejrzenia spotu reklamowego, który jak piszesz zajmuje cały ekran, i nie daje zrobić nic innego.
Jedyną akceptowaną przeze mnie formą reklamy są siedzące grzecznie na swoim miejscu bannerki (byle nie za duże) które nie pływają po ekranie, nie grają, nie błyskają i nie rozwijają się po przypadkowym kliknięciu myszką. A i tak ich nie oglądam, bo od czego są adblocki i inne cudeńka? ;P

Więc zostają jeszcze newslettery zamówione przeze mnie, a nie wciśnięte przymusowo. Niekiedy je otwieram i jeśli już to zrobię, to jest szansa, że przeczytam ze zrozumieniem :)

Pozdrawiam!
gieldalinkow
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 lip 2009, 9:38
Kontakt:

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gieldalinkow »

Każdy, kto posiada własną stronę internetową nie może zapominać o profesjonalnej metodzie kreacji oraz reklamy. W dzisiejszych czasach stanowi to przepustkę do bycia zauważalnym i rozpoznawalnym w gąszczu konkurencji. W sieci istnieje tak ogromna ilość witryn, iż wyłonienie się spośród nich jest bardzo trudnym zadaniem. By stać się dostatecznie widocznym koniczne są wszelkiego rodzaju działania marketingowe, wpływające na uzyskanie pożądanej pozycji w sieci oraz prestiż wśród użytkowników internetowej przestrzeni. Jedna z najskuteczniejszych metod wywyższenia się jest bez wątpienia pozycjonowanie stron internetowych
Awatar użytkownika
michalek84
Obserwator
Posty: 508
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:25

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michalek84 »

Ja nie oglądam w ogóle reklam, a te jakie prezentowane są na moim ulubionym portalu - Onet.pl doprowadzają mnie czasami do szału. Nie jest problemem wyłączenie reklamy, która zajmuje całą stronę, ale gorzej już jeśli znacznie X ucieka i za nie da się tego zamknąć. Chyba najlepszym sposobem jest blokowanie reklam w takich serwisach.
kempe
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 12 lip 2009, 16:54

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kempe »

im bardziej reklama jest denerwująca tym mniej skuteczna. a wg nowych badań reklamy ociekające seksem są nieksuteczne- bo owszem zwracają uwagę ale mało kto kojarzy produkt
Awatar użytkownika
Kpc21
Junior
Posty: 1371
Rejestracja: 17 paź 2008, 20:11
Kontakt:

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kpc21 »

Ja to ujmę tak. Zwracają uwagę, ale nie na reklamowany produkt.
Obrazek... i znów: Obrazek, i... Obrazek ponownie. Co wymyślą następne?
katal
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2009, 13:25

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: katal »

a co w przypadku gdyby za oglądanie reklam użytkownicy otrzymywali korzyści?
Czy nie spowodowałoby to zwiększenia jej skuteczności poprzez chęć samego użytkownika do obejrzenia reklamy?

Taki barter ty oglądnij reklamę a my Ci to wynagrodzimy..
Awatar użytkownika
michalek84
Obserwator
Posty: 508
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:25

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michalek84 »

Wtedy reklama oglądana jest na "odwal się" i pewnie widz nie wie nawet reklamę jakiego produktu oglądał.
UserFriendly
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 28 maja 2009, 17:03

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: UserFriendly »

Trochę się nie zgodzę ze stwierdzeniem, że reklama internetowa źle dobiera target...może i jakieś drobne nieścisłości występują, ale w znacznie mniejszej mierze niż w reklamach innego typu. Oczywiście wszystko zależy od tego, jaki rodzaj reklamy internetowej mamy na myśli, ale takie podstawowe ogłaszanie się w internecie ma wg mnie same plusy. Dajmy na to takie portale typu firmy.net, które ciągle się rozwijają i mają coraz więcej dużych partnerów. Ogłaszając swoją firmę na takiej stronie mamy możliwość dotarcia do bardzo sprecyzowanego grona odbiorców, którzy dodatkowo sami szukają naszych usług przez taką stronę. A że portal sam dba o swoją promocję, jest coraz bardziej popularny i częściej odwiedzany - to to dodatkowa,darmowa promocja dla nas, bo coraz więcej ludzi trafi na naszą ofertę. Błąd w doborze targetu w takim przypadku jest minimalny.
Awatar użytkownika
europrzyjaciel2008
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 22 lip 2008, 10:33
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska
Kontakt:

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: europrzyjaciel2008 »

Ostatnio w Necie pojawił się nowy format reklam. Długość to ponad 900 pikseli, a wysokość - ponad 400 pikseli. Kolejny raz "ulepszają" życie...
"Moda to coś, co wychodzi z mody" - Marta Kielczyk, Panorama
Awatar użytkownika
michalek84
Obserwator
Posty: 508
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:25

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michalek84 »

Czasami strona główna Onet doprowadza mnie do szału, ale nic na to nie poradzimy, z czegoś przecież portale muszą się utrzymywać.
Awatar użytkownika
Kpc21
Junior
Posty: 1371
Rejestracja: 17 paź 2008, 20:11
Kontakt:

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kpc21 »

Cóż, ja tam na Onet bez Adblocka się nie zapuszczam :)
Obrazek... i znów: Obrazek, i... Obrazek ponownie. Co wymyślą następne?
Awatar użytkownika
nipsu
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 11 lis 2009, 17:58

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nipsu »

Kpc21 pisze:Cóż, ja tam na Onet bez Adblocka się nie zapuszczam :)
nie dziwię się, ja też nie jestem tak odważna! ;)
de su
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2009, 16:51

Reklama w internecie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: de su »

Przed bannerami i pin-upami nie uciekniemy, chyba, że dzięki adblockom zneutralizujemy lekko ich działanie :)
A wracajac do reklamy internetowej, to się z wami nie zgodzę. Uważam bowiem, że reklama online o wiele celniej trafia w odpowiedniego klienta niż reklama prasowa, radiowa, czy telewizyjna.
Gdyby tak nie było to wspomniane wcześniej np. firmy.net nie cieszyłyby się tak dużą popularnością, bo każdy reklamowałby swoje małe lub średnie przedsiębiorstwo wszędzie bez zwracania uwagi na target, a tak... Wybierany jest ten portal, bo skierowany jest stricte do potencjalnego klienta.
Reklama online to teraz najwazniejsza forma promocji. Wystarczy poczytać artykuły na mediarun ile zarówno w Polsce jak i na świecie wydaje się na internetową promocję. Miliony proszę państwa :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Internet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości