Reklama i marketing

Co w sieci piszczy.
Awatar użytkownika
Dominik
VIP Expert
Posty: 2621
Rejestracja: 25 sie 2010, 13:03
x 33
x 158

Reklama i marketing

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dominik »

Nie znalazłem odpowiedniego działu na ten wątek, więc zakładam tutaj. Byłbym wdzięczny, gdyby administracja znalazła jakieś bardziej odpowiednie miejsce i przeniosła tam ten wątek.
W tym wątku można będzie podjąć dyskusję na temat kampanii reklamowych nie prowadzonych w internecie, ale tych w prasie, outdoorze, internecie itp.

Na początek chciałbym podjąć temat bardzo ciekawego sporu. Foodcare i Maspex to chyba dwie największe w Polsce firmy produkujące napoje i dwaj najwięksi wrodzy.
Niechęć tych firm do siebie zaczęła się po tym, jak Dariusz Michalczewski przekazał prawa do produkcji najpopularniejszego w Polsce napoju energetycznego - 'Tiger' - firmie Maspex. Foodcare przewidując te działania, stworzył markę 'Black Tiger', którą potem szybko przemianowano na 'Black' (gdy Foodcare'owi zabroniono używania nazwy 'Tiger') i stworzono świetną wieloetapową kampanię rebrandingową.
Maspex najpierw skarżył Foodcare za to, że kampania narusza zasady postanowienia sądu (nawiązanie do Tigera - przedarta puszka z literami T G R i slogan ' oryginalny smak w nowej puszce'), potem sugerowano, że puszka 'Blacka' jest zbyt podobna do 'Tigera'. W sądzie Foodcare przegrywał spory, ale w międzyczasie zdążył już utrwalić w konsumentach świadomość tego, że Black to dawny Tiger. Black szybko też stał się znów najpopularniejszym energetykiem na naszym rynku, a 'nowy Tiger' sprzedaż ma dość słabą.
Mocnym uderzeniem będzie też kampania z Mikiem Tysonem, która wiąże się również z nowym designem puszki. Niedawno krakowski sąd oddalił pozew Dariusza Michalczewskiego zakazujący Foodcare'owi używania oznaczenia Tiger, ale prawdę mówiąc, Foodcare już nie potrzebuje Tigera :)

Najnowszy konflikt dotyczy natomiast kampanii reklamowej związanej z wprowadzeniem przez Maspex na rynek napoju łudząco podobnego do 'Frugo' reaktywowanego rok temu z dużym sukcesem przez Foodcare. Chodzi o napój Life. Poszczególne smaki tworzone są w oparciu o kilka rodzajów owoców, różne smaki napojów mają nazwy np. czarny, różowy - wszystko łudząco podobne do Frugo.
Ale również kampania reklamowa jest łudząco podobna do kampanii Frugo sprzed 8 lat - przynajmniej tak twierdzi Foodcare. Mapsex deklaruje, że kampania jest zupełnie nowa i nie miała nawiązywać do Frugo. Jak jest? Tego się pewnie prędko nie dowiemy, ale poniżej fajne porównanie obrazków z kampanii obu napojów:

http://static.wirtualnemedia.pl/media/i ... aLife1.png - Frugo
http://static.wirtualnemedia.pl/media/i ... pania2.jpg - Life

Trzeba przyznać, że trudno nie znaleźć podobieństw :)
Awatar użytkownika
Nomik
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 17 sty 2007, 15:09

Reklama i marketing

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Nomik »

Dla mnie to jakaś totalna bzdura, powinni walczyć oryginalnymi pomysłami, a nie w ten sposób.
To bardzo mały wycinek rynku – takie dzielenie doprowadzi do sytuacji, że niedługo będziemy podawać liderów w opakowaniach np. 0,2L. Totalne kuriozum. Nie jestem w stanie tego zrozumiec, ale byc moze taki jest rynek.
rotaty
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2012, 14:53

Reklama i marketing

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rotaty »

ja pozwolę sobie napisać, z tego co iem to frugo ten pomysł miało w 2004 roku potem nagle zniknęli z rynku. może nie było to jakoś formalnie przypisane dla frugo. Foodcare dość znane jest ze złych zagrywek jak to miało miejsce z Tigerem.
Nie wiem... wolę się nie wgłębiać ale wydaje mi się, że dla szarego obywatela, konsumenta nie jest ważne to w jaki sppsób produkt jest reklamowany ale to ile kosztuje i jak smakuje.
Green_girl
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 13 lis 2012, 13:34
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Reklama i marketing

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Green_girl »

Nomik pisze:Dla mnie to jakaś totalna bzdura, powinni walczyć oryginalnymi pomysłami, a nie w ten sposób.
To bardzo mały wycinek rynku – takie dzielenie doprowadzi do sytuacji, że niedługo będziemy podawać liderów w opakowaniach np. 0,2L. Totalne kuriozum. Nie jestem w stanie tego zrozumiec, ale byc moze taki jest rynek.
To o czym mówisz nazywałoby się światem idealnym, gdyby ludzie wykorzystywali tylko swoje, najlepiej nowoczesne i najlepsze pomysły. Nie okłamujmy się, nigdy nic takiego nie będzie miało miejsca. Dlatego nie ma sensu się nad tym rozwodzić. Niestety "przetrwają najsilniejsi i najsprytniejsi". Myślę, że pojęcie etyki w biznesie niestety, ale jest wypierane przez pieniądz.
yupslol567
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2012, 19:14

Reklama i marketing

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: yupslol567 »

Boze to chyba jakieś przegięcie umysłowe, kto to wymysla.... ah ah
MyszekMiki
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2012, 23:26

Reklama i marketing

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MyszekMiki »

Mimo całego zamieszania i tak nie pomylę Frugo z jakąś jego marą podróbką! :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Internet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość