T-Mobile (dawniej Era)

Rozmowy o telekomunikacji oraz operatorach telekomunikacyjnych, czyli Orange, Play, Plus, T-Mobile, Netia oraz wielu innych.
Awatar użytkownika
RaPi
VIP Expert
Posty: 1874
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:38
Lokalizacja: Poland
x 2
Kontakt:

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: RaPi »

Na codzien używam korzystam z oferty bezprzewodowego dostępu do internetu w Orange. Tak się składa że udało mi się zdobyć na jakiś czas kartę Blueconnect do przetestowania tej usługi w sieci ERA. Stwierdzić mogę tylko jedno pracuje to tak samo dennie jak w Orange :)
Awatar użytkownika
Witu
VIP Expert
Posty: 1798
Rejestracja: 24 maja 2006, 18:37
Lokalizacja: Tuchów (Małopolska)
x 1
Kontakt:

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Witu »

Na prawde uważasz, że taki syf? Tata miał blue connect przez jakiś czas w laptopie ale zrezygnował z tego. I z tego co mi wiadomo to blue connect ma prędkość 512 a orange coś okolo 128 to nie wiem czy taki beznadziejny ;)
Platforma N:
N-box HDTV Recorder pakiety: hity filmowe, dzieci, sport i motoryzacja, kultura nauka świat, HBO
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
RaPi
VIP Expert
Posty: 1874
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:38
Lokalizacja: Poland
x 2
Kontakt:

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: RaPi »

Z tą prędkością to bywa różnie. Zależy w zasięgu jakiej technologii jesteś
Ja mam EDGE i średni prędkość to ok 128kbps. W UMTS prędkość średnia to ok 300 kbps
Awatar użytkownika
danielpes5
VIP Expert
Posty: 454
Rejestracja: 24 maja 2006, 19:38
x 1

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: danielpes5 »

T-Mobile - należąca do Deutsche Telekom globalna marka operatora komórkowego wkrótce trafi również do naszego kraju. Zastąpi Erę, która tym samym podzieli los Idei, ponad rok temu wypartej z dnia na dzień przez Orange.

Tylko przedłużające się zamieszanie wokół akcjonariatu Polskiej Telefonii Cyfrowej jest powodem odkładania decyzji o rezygnacji z marki Era, świetnie rozpoznawalnej w Polsce i wycenianej, wg rankingu "Marqua", na ponad 1,4 mld zł (Era ustępuje pod tym względem jedynie Telekomunikacji Polskiej i Orlenowi).
Ciągnące się od lat sprawy sądowe są jednak bliskie finału, coraz częściej zatem mówi się o stanowczych działaniach najważniejszego z udziałowców PTC, czyli niemieckiego potentata telekomunikacyjnego - Deutsche Telekom. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli Niemców, to wkrótce, już bezdyskusyjnie, staną się właścicielami aż 97 proc. akcji PTC, co oczywiście oznacza władzę absolutną.

Pewne jest więc, że ponad 12 mln użytkowników telefonów Ery pewnego dnia zobaczy na wyświetlaczach swych komórek logo "T-Mobile", zamiast znanego od ponad 10 lat napisu "Era".

Kiedy to nastąpi?

Oficjalnie przedstawiciele firmy nie chcą o tym mówić. Prezes PTC Klaus Harmann wspomniał jedynie, że nie stanie się to wcześniej niż w drugim kwartale tego roku.

Dla właściciela sieci T-Mobile, niemieckiego operatora telekomunikacyjnego Deutsche Telekom, zmiana polskiego szyldu sieci to bardzo istotne przedsięwzięcie. Inwestorzy, którzy kochają rosnące słupki wyników, będą przecież zachwyceni, gdy zobaczą, że w jeden dzień firma zyskała grubo ponad 10 mln nowych abonentów. Poza tym dzięki nim liczba użytkowników T-Mobile przekroczy 100 milionów. To imponująca liczba. Gdyby nie inkorporowanie polskiej sieci, najpewniej trzeba by na to poczekać kilka lat.

Co równie istotne, T-Mobile zyska niemały dodatkowy przychód. Podczas spotkania z analitykami na początku listopada 2006 r. poinformowano, że w 2007 r. może to być nawet 1,7 mld euro (w 2006 r. DT z mobilnej komunikacji uzyskał przeszło 30 mld euro przychodu). Oczywiście, wartość sprzedaży polskiego operatora komórkowego, wynosząca mniej niż 2 mld euro rocznie, to tylko kilka procent przychodów netto całego DT, które w 2005 r. wyniosły niemal 60 mld euro.

Niemniej miliardy z PTC nie są jedyną korzyścią ze zmiany nazwy. Dla zarządu DT istotniejsze jest zapewne zaistnienie ich sieci na prawie 40-milionowym rynku. W dodatku w kraju, w którym opłaty za połączenia komórkowe (ale też stacjonarne) należą do najwyższych na Starym Kontynencie.

Nic, tylko spijać śmietankę

Lepiej jednak się pośpieszyć, ponieważ - choć powoli - koszt rozmów telefonicznych w Polsce spada. Szacuje się, że przychody Ery (albo już T-Mobile po rebrandingu) w 2007 r. wyniosą około 6,8 mld zł, czyli niewiele więcej niż w roku 2005. A przecież wówczas Era miała "zaledwie" 10 mln klientów, teraz zaś może się pochwalić już ponad 12 mln abonentów.
Tymczasem Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zapowiada, że zamierza pójść w ślady swego węgierskiego odpowiednika, który nakazał operatorom komórkowym obniżenie cen połączeń we wzajemnych rozliczeniach. Dzięki temu na Węgrzech koszt rozmów do 2009 r. może spaść o kilkadziesiąt procent!

Na razie UKE skupia się raczej na telefonii stacjonarnej, więc prezes PTC Klaus Harmann może spokojnie mówić, że liczy na świetne wyniki kierowanej przez siebie spółki. Dodając przy tym, że zmiana nazwy sieci komórkowej na T-Mobile jeszcze je poprawi. Zdaniem Harmanna, stanie się to możliwe dzięki niemieckiemu doświadczeniu. Markę należącą do Deutsche Telekom wprowadzano już w kilku krajach i niemal zawsze prowadziło to do wzrostu sprzedaży abonamentów i obniżało odsetek rezygnacji klientów.

Niemcy liczą zatem na spore zyski

i najpewniej to m.in. dlatego tak chętnie zgodzą się na gigantyczne wydatki związane z wprowadzeniem i wypromowaniem nieznanej u nas dotychczas marki. Kampania reklamowa, nowy wystrój salonów, firmowe materiały informacyjne - wszystko to w skali tak dużej firmy musi słono kosztować. Biorąc pod uwagę wydatki PTK Centertel na zmianę Idei na Orange - trzeba się liczyć z koniecznością wyłożenia łącznie kilkuset milionów złotych.


Na pewno nie da się tu oszczędzać, gdyż w podobnym czasie, prawdopodobnie kilka miesięcy wcześniej niż to planowano, ruszy kampania nowego polskiego operatora, znanego obecnie jako P4.

Zdaniem ekspertów, ta zbieżność nie jest przypadkowa - rozpoczęcie promocji T-Mobile wkrótce po pojawieniu się na rynku kolejnego konkurenta pozwoli PTC zaoszczędzić. Wprowadzenie tej marki będzie bowiem jednocześnie obroną przed atakami nowego i - jak wiele na to wskazuje - mającego bardzo ambitne plany operatora. Cóż, zapowiadają się tłuste miesiące dla branży reklamowej i mediów...

A jakie korzyści z metamorfozy Ery mogą mieć abonenci?

Gdyby wziąć pod uwagę przykład polskiego Orange - nie byłyby one zbyt duże. Wtedy zmieniły się tylko nazwy poszczególnych usług, ewentualnie - rozłożenie akcentów w cennikach. Rewolucji - z punktu widzenia klientów - raczej nie było.

Pozostaje wierzyć, że w wyniku rebrandingu Ery stanie się inaczej: pojawią się nowe usługi lub odświeżone i bardziej atrakcyjne taryfy. Można liczyć, że T-Mobile w Polsce postąpi podobnie jak w maju 2004 r. na Węgrzech, kiedy przejmował tamtejszego operatora sieci komórkowej. Wówczas prawie natychmiast - i to znacznie - obniżono koszty połączeń roamingowych.

T-Mobile ma w tym względzie spore możliwości, gdyż działa w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Austrii, Holandii, Czechach, Chorwacji, Macedonii, Czarnogórze, Słowacji, Bośni-Hercegowinie oraz na Węgrzech. Niemcy zainwestowali również w USA, gdzie zwiększają liczbę abonentów. Stany Zjednoczone, z 24,1 mln odbiorców T-Mobile, to drugi rynek tej sieci. Więcej użytkowników ma ona tylko w Niemczech - 30,7 miliona. USA przynoszą za to największy przychód: w 2006 r. niemal 14 mld euro, podczas gdy w tym samym okresie w Niemczech - około 8 mld euro.

Przychody sieci stale rosną. W minionym roku przekroczyły 30 mld euro, a w bieżącym zapewne będą większe o kolejne 3 - 4 mld euro. Także w związku z akwizycjami i tym, że być może do wyników T-Mobile International doliczy się przychody przemianowanej Ery.

Oczywiście, wzrost liczby abonentów - szczególnie gdy chodzi o tak wymagający technologicznie rynek - jest pochodną oferowanych usług. Najlepiej - jak najnowocześniejszych. Strategia T-Mobile przewiduje spore inwestycje w rozwój takich rozwiązań. Niemcy koncentrują się na poprawie dostępu do bezprzewodowej szybkiej transmisji danych.

Taktykę tę stosują też w Polsce. PTC inwestuje m.in. w sieć hotspotów, pozwalających łączyć się z internetem dzięki protokołowi WiFi, oraz zwiększa zasięg telefonii trzeciej generacji (UMTS). Niemcy liczą, że swoją ofertą bezprzewodowego dostępu do internetu zainteresują biznes. I zapewne klienci korporacyjni zyskają najwięcej na przemianie Ery w T-Mobile. Bowiem akurat pod względem liczby abonentów biznesowych Era nie ma się czym pochwalić...

żródło:Manager Magazine,Interia.pl
Awatar użytkownika
Witu
VIP Expert
Posty: 1798
Rejestracja: 24 maja 2006, 18:37
Lokalizacja: Tuchów (Małopolska)
x 1
Kontakt:

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Witu »

Ciekawe... Mam nadzieję, że sieć T-Mobile będzie pełniła swoje usługi równie dobrze jak era, bo wg Mnie żadna sieć nie obsługuje klienta tak dobrze jak era. Chodzi mi głównie o BOK.
Platforma N:
N-box HDTV Recorder pakiety: hity filmowe, dzieci, sport i motoryzacja, kultura nauka świat, HBO
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
RaPi
VIP Expert
Posty: 1874
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:38
Lokalizacja: Poland
x 2
Kontakt:

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: RaPi »

Ja zastanawiam się nad przejściem do tej sieci. Mam tylko nadzieję że nie będzie tak jak w przypadku orange że razem z wejściem marki wejdą nowe w gorsze standardy obsługi klienta... Eh stara dobra Idea to była sieć...... :(
Awatar użytkownika
PR
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2007, 19:51

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PR »

Kto ma Ere niech ZRYWA UMOWE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
PR
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 21 sty 2007, 19:51

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PR »

Tylko teraz moze to zrobic za darmo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stanowisko UKE:

W związku z licznymi zapytaniami napływającymi do Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczącymi uprawnienia abonenta do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian w związku ze zmianą regulaminu dokonaną przez jego dostawcę usług telekomunikacyjnych Prezes UKE przedstawia co następuje.

Zasady dotyczące stosowania regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych regulują przepisy art. 59 oraz 60 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, dalej zwaną Ustawą.

Zgodnie z art. 59 ust. 2 Ustawy dostawca o każdej zmianie musi zawiadomić abonenta, przy czym powinno to nastąpić z wyprzedzeniem, co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian. Równocześnie, abonent powinien zostać poinformowany o prawie odstąpienia od umowy z dostawcą w przypadku braku akceptacji tych zmian. Obowiązkowi informowania o każdej zmianie w regulaminie, odpowiada uprawnienie abonenta do wypowiedzenia umowy w przypadku wprowadzenia zmiany.

Należy wskazać, iż przepis ten dotyczy każdej zmiany w regulaminie. Obowiązek informowania o zmianie nie jest zależny od tego, czy dotyczy elementów obowiązkowych regulaminu wskazanych w treści art. 60 Ustawy, czy też elementów dodanych przez dostawcę. Ustawodawca nie różnicuje obowiązku w zależności od tego, czy zmiany są korzystne dla abonenta czy też nie. Jest to zrozumiałe, ze względu na subiektywność takiej oceny, gdyż zmiana mogłaby być rożnie oceniana przez abonenta i dostawcę. Przepis ten nie uzależnia także obowiązków dostawcy oraz uprawnienia abonenta od zakresu wprowadzanych zmian, czy też przyczyn ich wprowadzenia. Stanowisko takie znajduje odzwierciedlenie w doktrynie, gdzie stwierdzono, iż „zmiana regulaminu upoważnia stronę do wypowiedzenia umowy niezależnie od zakresu zmiany oraz tego, czy zmiana pogarsza sytuację pozwanego. Uprawnienie do wypowiedzenia umowy abonent nabywa w związku z samym faktem zmiany regulaminu” (T. Piątek, Prawo Telekomunikacyjne. Komentarz, CH Beck 2005, kom. do art. 59 Ustawy, Nb. 7). Przepisy Ustawy odpowiadają w tym zakresie przepisom Kc dotyczącym wzorów umownych. Zgodnie z art. 3841 Kc wzorzec wydany w czasie trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kc, a strona nie wypowiedziała umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia. W przypadku zmiany regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych mamy do czynienia z sytuacją identyczną jak przy wprowadzeniu wzorca w trakcie trwania stosunku o charakterze ciągłym.

Stosownie do powyższego, należy uznać, iż wykładnia literalna przepisu jednoznacznie wskazuje, że prawo abonenta do wypowiedzenia umowy przysługuje w każdym wypadku zmiany regulaminu. Ustawodawca nie ogranicza przy tym prawa abonenta od zakresu wprowadzanych zmian, lub przyczyn ich wprowadzenia.
Mając na uwadze powyższe przepisy prawa Prezes UKE stwierdza, że dokonana z dniem 15 marca 2007 r. (data pisma wysyłanego do abonentów) zmiana Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zdaniem Spółki nie będąca zmianą, a jedynie uzupełnieniem obowiązującego od dnia 1 października 2003 r. Regulaminu, o postanowienia szerzej opisujące tryb postępowania reklamacyjnego, nie została dokonana prawidłowo. We wspomnianym piśmie adresowanym do abonentów brak jest powiadomienia abonenta o przysługującym mu prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian oraz niezachowany został termin powiadomienia abonenta przed wejściem tych zmian w życie.

Prezes UKE stwierdza, iż w związku z dokonaniem w marcu 2007 r. zmian w obowiązującym od dnia 1 października 2003 r. Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, abonentom, którzy tych zmian nie zaakceptują przysługuje prawo wypowiedzenia umowy, a w przypadku skorzystania z tego prawa PTC Sp. z o.o. nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
bernise
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 mar 2007, 23:19

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bernise »

era jest lipna . dzieki za to , ze mozna z niej swobodnie uciekac . rozmawialam ze znajomymi , ktorzy sa w tej sieci i wielu skorzysta z mozliwosci opuszczenia tego operatora . ja bylam w erze raz i nie wspominam tego dobrze . aktualnie jestem w plusie , na wylocie do Playa :)
Awatar użytkownika
to_ti
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 08 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Machu Picchu
Kontakt:

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: to_ti »

bernise pisze:era jest lipna . dzieki za to , ze mozna z niej swobodnie uciekac . rozmawialam ze znajomymi , ktorzy sa w tej sieci i wielu skorzysta z mozliwosci opuszczenia tego operatora . ja bylam w erze raz i nie wspominam tego dobrze . aktualnie jestem w plusie , na wylocie do Playa :)
zatem Podróże Operatorskie sa na czasie...a już było tak spokojnie...i biedny Operator zacierał rączki i liczył kasę...a tu upsss, upsss....play,play
filipinka

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: filipinka »

Niesamowity samoboj Ery,ale skoro nie potrafia zadbac o swioje interesy,to trudno,tylko ciekawe kto teraz zaufa im i powierzy swoje pieniadze???-hmmm nie sadze,zeby zrobilo to duzo osób.Ja na tej wpadce mam zamiar skorzystac i skoczyc do Play.
beaglebi

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: beaglebi »

wracajac do ery - to wg mnie beznadziejna siec , ucieklam szybko , przed ich wielka wpadka ostatnich dni . nie polecam nikomu
julka

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: julka »

No i era dostanie pewnie kare.Tu o tym przeczytałam:

http://www.pb.pl/News.aspx?id=1aac4e2a- ... f2e30a0891

Dobrze,bo przeciez to dzialanie wybitnie antykonsumenckie.Wiedzialam ,ze to wszystko sie wyjasni i bedzie mozna spokojnie odejsc sobie do Play.
molok

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: molok »

era-cholERA - zachowala sie skandalicznie , ja rowniez naleze do osob , ktore uciekaja do Play :)
lefika
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 02 sty 2007, 17:06

T-Mobile (dawniej Era)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lefika »

nie tylko zachowała się skandalicznie, ale sama się wrobiła...wykopała dołek sama pod sobą. pogratulować. teraz klienci zorientują sie jak bardzo era boi sie "przeciwników";P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Telekomunikacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości