Część druga odniesie się do problemów z odbiorem na tym właśnie modelu czyli SAMSUNG S-305G
Po pierwsze jak już wiecie sprawdzamy podłączenie dekodera czyli kabel antenowy przy dekoderze i konwerterze.
Jeżeli jest OK i samo ustawienie anteny czy nic się nie zmieniło

Nastepnym krokiem jest odczytanie komunikatu z ekranu telewizora.
Rozróżniamy następujące komunikaty w tych(ale również innych modelach):
Błąd 02-sprawdź karte-jest to komunikat informujący Nas że karta w dekoderze jest źle umieszczona albo niedociśnieta
Karta musi być umieszczona chipem do dołu (tj tym małym złoty kwadracikiem) i ten chip idzie w głąb dekodera.
Jeżeli karta jest tak umieszczona a nadal pojawia się ten komunikat wyciągamy kartę jeszcze raz wkładamy ponownie i
NA WŁĄCZONYM DEKODERZE WYCIĄGAMY WTYCZKĘ ZASILAJĄCĄ Z KONTAKTU I PO 15 SEKUNDACH WKŁADAMY PONOWNIE. POWINNO POMÓC

Błąd 03-taki komunikat wydaje dekoder jezeli umiescimy karte z innego dekodera, Nie wolno tego robic bo i tak nie bedzie mozliwosci ogladania kanalow dlatego ze KAZDY DEKODER MA PRZYPISANA KARTE DO SIEBIE i dlatego nie przekladamy kart

Bład 04-dekoder zablokowany- Przewaznie jest to kwestia platnosci czyli abonament nie zostal oplacony na czas

Pamietajmy o tym ze w CP abonamet placimy z gory najlepiej w banku i kilka dni przed terminem platnosci wtedy nie unikniecie tego problemu
Czasami pomaga jeszcze METODA WTYCZKI CZYLI TO CO OPISALEM WCZESNIEJ
Komunikat: dekoder zablokowany skontaktuj się z operatorem
Tutaj stosujemy METODE WTYCZKI pozniej PRZYWRACAMY USTAWIENIA FABRYCZNE a na koniec PRZEPROWADZAMY ISTALACJE KANALOW........jezeli nie pomaga kontaktujemy sie z dzialem obslugi klienta z prosba o ponowienie sygnalu,ewentualnie mozecie to zrobic na stronie www.cyfrowypolsat.pl w internetowym centrum obslugi klienta( ICOK) po zalogowaniu jezeli macie konto oczywiscie .
Jest taka opcja tam: Wznów sygnał
Komunikat : SZUKAM SYGNALU ewentualnie BRAK SYGNALU
w tym przypadku sprawdzamy podlaczenie ustawienie anteny i w Menu czy w Zakladce Instalacja OK nastepnie PIN 0000 OK
SKANOWANIE TRANSPONDEROW OK czy jest na dole wskaznik sygnalu min. o dlugosci gdzies 3/4 i przy NAZWA SIECI widnieje napis POLSAT...............................Jezeli nie to zostawiamy dekoder i smigamy poprawic antene......
Kontakt w tym przypadku z Infolinia jest zbedny bo konsultant NIC WAM NIE POMOZE bo TO WY MUSICIE SOBIE POMOC-------------------------------------------------------------------------------------------USTAWIAJAC ANTENE oczywiscie

Szostym przypadkiem moze byc to ze nie mozecie opuscic MENU poprostu dekoder Wam na to nie pozwala a dzieje sie dlatego tak ze
DEKODER UPOMINA SIE O PONOWNA INSTALACJE w tym przypadku Robimy to co przy komunikacie SZUKAM SYGNALU
Czasami pomaga metoda wtyczki ale sa to sporadyczne przypadki.
Ostatnim problemem moze byc zawieszenie dekodera czyli caly czas swieci sie Zielona lampka na dekoderze i dekoder nie reaguje na pilot
TUTAJ STOSUJEMY METODE WTYCZKI albo zdarza sie tak ze nie mozecie go wlaczc z pilota TUTAJ TEZ STOSUJEMY TO SAMO
Jezeli wtyka nie pomaga NIE DZWONIMY NA INFOLINIE bo to jest problem techniczny z dekoderem a nie z syglnalem
TYLKO BIERZEMY DEKODER POD PACHE I UDAJEMY SIE DO PUNKTU SPRZEDAZY( Pamietajmy zeby zabrac umowe karte gwarancyjna)
Dekoder ma gwarancje 24 miesieczna
To by bylo dzisiaj na tyle w nastepnej czesci opisze instalke na Samsungu S-305G i na starym Samsungu DSR-7000
Jezeli macie jakies uwagi spostrzezenia to piscie za wszystkie bede wdzieczny
POZDRO i Przyjemnego ogladania.