RTL 7 (1996-2002)

Stacje telewizyjne, które zniknęły z polskiego rynku.
Awatar użytkownika
Kostka
Junior
Posty: 1426
Rejestracja: 12 paź 2019, 15:43
x 539
x 327

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kostka »

Dosłownie identyczny jak w Veronica :)
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 20064
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:29
x 795
x 5138

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Karol »

Może dlatego, że cała oprawa RTL7 była z Veronici skopiowana, choć nie cała oprawa Veronici została użyta. Niektóre jingle były raczej nie do adaptacji (chociażby z dzieckiem), choć jest parę z których RTL7 NIESTETY nie skorzystało.
a

Z kolei gdyby RTL7 posiadała kiedykolwiek studio oprawy, to mogłoby ono wyglądać tak:
Jeszcze odnośnie korzystania z cudzego. Pierwszy jingiel reklamowy został zaadaptowany z holenderskiego RTL4.

A być może nawet nie zaadaptowany, bo może przygotowany równocześnie. Wszak do startu RTL7 szykowano się kilka lat.
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 6800
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
x 113
x 573
Kontakt:

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomek »

Ja z innej beczki - media, jakie obsługiwało IP Polska - powstałe w 1993 roku biuro reklamowe należące do CLT (po późniejszych fuzjach najpierw CLT-UFA, a potem RTL Group). Rok 1997.
IP Polska.jpg
IP Polska.jpg (56.34 KiB) Przejrzano 2256 razy

Telewizja:
- RTL 7

- Polsat (reprezentacja międzynarodowa przez IP Network)
- Polsat 2 (reprezentacja międzynarodowa przez IP Network)

Radio:
- Radiopolis (22 stacje)
- RH-Kontakt (6 częstotliwości)
- Radio Vanessa
- Radio Radom
- Radio Classic
- Radio RMI
- Radio AS
- Radio Bielsko
- Radio EL Legnica
- Muzyczna Elka
- Radio PLUS

Magazyny prasowe:
- Dziewczyna
- Popcorn

Źródło:
https://www.jaimeip.com/ipcom/portfolio/poland.html
https://www.jaimeip.com/subsid/poland/index.html

Wpływu finansowe poszczególnych krajów, czyli jaki mały udział miała nasza filia w ramach całego IP (oraz jak dominującą pozycję miał i pewnie ma rynek niemiecki):
IP finanse.gif
IP finanse.gif (8.02 KiB) Przejrzano 2256 razy
Źródło: https://www.jaimeip.com/ipcom/iptoday.html

Na stronie znajduja się też jakieś dokumenty będące podsumowaniami rocznymi. Niestety po ich otwarciu są jedyne białe, puste strony.

Karol pisze: 16 sty 2022, 8:23 Może dlatego, że cała oprawa RTL7 była z Veronici skopiowana, choć nie cała oprawa Veronici została użyta. Niektóre jingle były raczej nie do adaptacji (chociażby z dzieckiem), choć jest parę z których RTL7 NIESTETY nie skorzystało.
Warto wspomnieć, że prezentowana tu wersja Veronici (po zakończeniu współpracy Veronica Association z CLT-UFA) najpierw zmieniła się w Yorin (2001), a potem w 2005 roku w holenderskie RTL7. Taka ironia :D
-----------
Zbiór archiwalnych wydań listy "MEGA BEAT DANCE CHART 20" (1993-2017)
Dla każdego, kto chce zacząć dobrze dzień
8)
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 6800
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
x 113
x 573
Kontakt:

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomek »

Długi fragment jakiegoś okolicznościowego wydania programu "Wywiad z Wampirem" z 26 lipca 1998 roku (Jagielski prezentuje w nim fragmenty różnych wcześniejszych rozmów, typowe dla amerykańskiej telewizji lat 90 ;)). Tu i tam zapping po różnych kanałach + od ok. 33.30 interesujący zestaw zapowiedzi na końcu. :)

Nie wiedziałem, że serial Crime Story był pokazywany w Polsce przez RTL7 :D
-----------
Zbiór archiwalnych wydań listy "MEGA BEAT DANCE CHART 20" (1993-2017)
Dla każdego, kto chce zacząć dobrze dzień
8)
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 6800
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
x 113
x 573
Kontakt:

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomek »

Relacja Jacka Łęskiego, jak to RTL7 miał wyemitować pijanego Kwaśniewskiego w Charkowie z lewej kasety VHS :D
https://wpolityce.pl/media/538972-leski ... my-cenzure

O medialnym betonie, o którym wspominał także Tomasz Lis w swojej książce "Nie tylko fakty" z 2004 rok ("Chcecie mi stację wyp.... w powietrze? Nie zgadzam się" Mariusza Waltera - wypowiedzi, po której materiał zniknął z sobotniego repertuaru ówczesnych Faktów).

W 2013 roku Leszek Miller przyznał się, że rzeczywiście istniały naciski na Polsat i TVN (argumentował je próbą uniknięcia "olbrzymiego skandalu" i "uszczerbkiem", które mogło doznać państwo polskie).

Kiedy zdarzyła się ta historia w Charkowie, tam była kamera TVN. To było w weekend. Jedyną osobą z będących tam dziennikarzy, która zrelacjonowała tę sprawę, była Maria Przełomiec, która wtedy pracowała dla BBC. Nikt by może tego nie zauważył, bo nadmiernie nie słuchano stacji o Polsce wtedy, sekcji polskiej Radia BBC, gdyby nie malutka notka na drugiej stronie „Rzeczpospolitej”, która jakimś Boskim cudem zrelacjonowała materiał z BBC. Notka miała 5 cm2 i mówiła o tym, że według relacji BBC prezydent był niedysponowany i chwiał się na nogach. I tyle. Zaległo milczenie
Pracowałem wtedy w Radiu Plus. W międzyczasie przyszedł do nas człowiek, który powiedział, że ci ludzie, którzy byli w Charkowie widzieli, że Kwaśniewski był po prostu pijany w sztok, że wszystkie trzy kamery, które tam były czyli Polsatu, TVN-u i TVP zarejestrowały te fakty, przy czym najmniejszym „zrozumieniem dla sprawy” wykazał się operator Polsatu, który filmował wszystko, jak było. Operator TVN-u widząc, że Kwaśniewski jest pijany, starał się tego nie filmować. Filmował tam, gdzie musiał, ale generalnie było widać, że wie, że jest chryja i że lepiej, żeby tego nie widział. Filmował więc oszczędnie, żeby tego nie było widać. Ten z TVP – nie wiemy, bo tam relacja jest tylko taka, że kaseta, która trafiła zaraz potem z tym nagraniem, natychmiast została zamknięta w sejfie przez prezesa TVP Kwiatkowskiego
Krótko mówiąc, wiedzieliśmy, że jest taka historia. Rzecz rozeszła się w dziennikarskim kręgu i staraliśmy się wydobyć którąś z tych taśm. Okazało się, że jeden z pracowników Polsatu, nie pamiętam kto, skopiował tę taśmę. Ewidentnie było na niej widać pijanego Kwaśniewskiego. Nie było tego jednak gdzie puścić. Polsat tego nie puścił, TVN to zadekował, Walter zablokował i TVP też to zablokowała i nie było metody na to, żeby to odblokować. A nie mogliśmy tej taśmy użyć legalnie, ponieważ to była własność Polsatu - ona została w pewnym sensie wyniesiona z tej stacji. Jedynym miejscem, gdzie można było to wyemitować, pokazać, że coś tu jest nie w porządku, to była stacja RTL 7
Zrobiliśmy taki numer: przepisaliśmy tę taśmę na VHS i oni zrobili w RTL-u materiał mówiący o tym, że coś się stało w Charkowie, nie bardzo wiemy co – oni się zresztą chyba zwrócili z oficjalną prośbą o sprzedanie tych nagrań, bo przecież nie mieli tam kamery, i wszystkie trzy telewizje im odmówiły. Napisali, że odmawiają, bo nie mają materiałów, a tu proszę bardzo: na Bazarze Różyckiego można kupić VHS - tam wszystko widać. Wtedy żeśmy tego VHS-a z trochę szmacianą jakością puścili, gdzie było widać pijanego w sztok Kwaśniewskiego. Ten materiał poszedł w RTL 7 we wtorek, po czym następnego dnia, w środę w „Gazecie Polskiej” ukazały się stopklatki z tego materiału pokazujące pijanego Kwaśniewskiego. I wtedy dopiero my, jako Radio Plus, mogliśmy swoim reporterom dać do ręki tę gazetę. Oni chodzili z tą gazetą po Sejmie pokazując to posłom i pytając, co oni na to. W tym momencie mleko się rozlało. Ta blokada informacyjna, ta cenzura, którą sobie nałożyły wszystkie media z TVN na czele, została przez nas przełamana taką partyzancką metodą
Kiedy w środę to było w „Gazecie Polskiej” na pierwszej stronie, kiedy dziennikarze Radia Plus już chodzili i przepytywali, kiedy we wtorek było to w RTL-u, to w czwartek TVN uznał, że jakoś trzeba zareagować. W czwartek zrobili materiał ze swoich taśm, na których znacznie mniej było widać, co Kwaśniewski tam wyprawiał, bo operator TVN już miał wmontowanego cenzora do mózgu, który mówił mu: „Chłopie, to będzie kłopot, ty tego nie filmuj, ty patrz w drugą stronę”.

Ale mieli jakiś materiał, więc pokazali tego Kwaśniewskiego – było widać, że coś tam się dzieje, ale trzeba się było trochę domyślać, trochę dopatrywać i jak się okazało, że ten materiał ma być emitowany w TVN, to interweniował prezes - to jest ta opowieść Lisa, że Walter nie chciał tego puścić, że była chryja, że nie wiedzieli, jak to zrobić, bo co będzie, „że nas zamkną”. W kraju mlekiem i miodem płynącym, gdzie rządzą fantastyczni młodzi komuniści z Aleksandrem Kwaśniewskim na czele okazało się, że za puszczenie takiego materiału mogą być tak poważne konsekwencje, że wielka stacja komercyjna boi się tego puścić. Taki jest klimat
Teraz zgłasza się do „Faktów” Kalisz, szef kancelarii prezydenta Kwaśniewskiego, który mówi, że on chce przyjść to skomentować, bo tu jest jakiś zamach na pana prezydenta i że on musi tu przyjść i odkręcać. Chcąc nie chcąc Lis jest zmuszony zaprosić Kalisza do rozmowy na ten temat zaraz po „Faktach”. Przychodzi Kalisz i cały materiał jest taki, żeby pokazać, że prezydent był niedysponowany, coś tam się stało, ale robią aferę nie wiadomo po co. Materiał, który został zaprezentowany w „Faktach” pokazuje tę scenę z Charkowa, ale jednocześnie interpretuje ją w taki sposób, że właściwie nic się nie stało. Ten materiał miał być częścią kampanii dezinformacji, częścią kampanii, która odkręca całą tę historię. Po to i w takim stylu był zrobiony i dlatego puszczony dopiero w czwartek, wiele dni po tych wydarzeniach
Przyszedł Kalisz. Lis mu pokazał ten materiał. I Lis mówi, że widać, że prezydent się chwieje, że jest niedysponowany, a Kalisz mówi: „Ależ skąd! Prezydent w ogóle się nie chwieje”. „No tak, ale widzieliśmy przed chwilą zdjęcia”. „Jakie zdjęcia? Tam nic nie widać. W ogóle, co to jest? Wszystko było w porządku”. I Kalisz swoją bezczelnością i arogancją – widzisz czarne, a on ci mówi: „jak czarne? Przecież białe jak wół” - doprowadził do tego, że nawet Lis się wściekł, bo ten w programie na żywo wrabia mu coś, co do czego wszyscy widzowie widzieli, że było inaczej. Lis musi zareagować, żeby nie stracić resztek twarzy
To jest historia, która pokazuje, że w kraju, w którym rządzi Aleksander Kwaśniewski wszystkie największe media tak się bały pokazać tą historię, że tę taśmę po prostu schowały. I gdyby nie to, że ją wykradliśmy i puściliśmy gdzieś bokiem w małej, niszowej stacji, która zresztą potem przez Michnika i jego kumpli została zniszczona między innymi w odwecie za to, co wtedy się stało, to nigdy by ta historia nie ujrzała światła dziennego
Niech pani zajrzy do archiwum „Gazety Wyborczej” z tamtego okresu. Nie ma jednego tekstu, który w ogóle odnosiłby się do tej historii. Oni ją zamilczeli na śmierć. Jedyny tekst, który się ukazał, to kilka dni po tym czwartku, kiedy Lis to pokazał w TVN-ie. Jest on tylko cytatem z komunikatu Kancelarii Prezydenta, w ogóle nie tłumaczącym kontekstu – nie wiadomo, o co chodzi. Jakby ktoś czytał tylko „Gazetę Wyborczą”, to w ogóle nie zna całej historii, i nagle jak diabeł z pudełka wyskakuje oświadczenie Kancelarii Prezydenta zamieszczone drobnym maczkiem na siódmej stronie, wielkości 10 cm2 pt. „Kancelaria Prezydenta oświadcza, że prezydent w Charkowie cierpiał na dysfunkcję prawej goleni itd.”. Czyli powtórzone jeszcze raz kłamstwo i „Gazeta Wyborcza” to żyruje
-----------
Zbiór archiwalnych wydań listy "MEGA BEAT DANCE CHART 20" (1993-2017)
Dla każdego, kto chce zacząć dobrze dzień
8)
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 20064
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:29
x 795
x 5138

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Karol »

Wierzę w chronologię zdarzeń, jednak szczegóły w ustach redaktora Łęskiego wydają się być przerysowane, bo wynika z nich że dawniej panowała ta zmowa milczenia, a teraz to jest pluralizm. No nie. I uważam, że środowisko dziennikarskie widziało o tym dużo, ale nie tyle, co przestawia redaktor 😉

Moją uwagę zwraca jednak inny cytat i szkoda, że brakuje rozwinięcia.
I gdyby nie to, że ją wykradliśmy i puściliśmy gdzieś bokiem w małej, niszowej stacji, która zresztą potem przez Michnika i jego kumpli została zniszczona między innymi w odwecie za to, co wtedy się stało, to nigdy by ta historia nie ujrzała światła dziennego
Kto jest kumplem Michnika? Solorz, który przejął Polskie Media i wytrącił RTL7 oręż w postaci nadajników naziemnych Naszej TV, za pośrednictwem której "7 minut" i tak nie było nadawane? A może Walter, który kupił stację na wykończeniu?

Pytam, bo nie rozumiem.
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 6800
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
x 113
x 573
Kontakt:

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomek »

Z tego, co widzę to bardziej reakcja na fakt, że TVN robił z siebie ostroję wolności, przechwalając się w swoich programach emisją reportażu o pijanym Kwaśniewskim (przy okazji wojny o podatki dla mediów z lutego ubiegłego roku). Materiał, którego prezes TVN, Walter nie chciał emitować (także w relacji Tomasza Lisa).

Karol pisze:Kto jest kumplem Michnika? Solorz, który przejął Polskie Media i wytrącił RTL7 oręż w postaci nadajników naziemnych Naszej TV, za pośrednictwem której "7 minut" i tak nie było nadawane? A może Walter, który kupił stację na wykończeniu?

Może chodzi o te wcześniejsze kontakty (tekst z Wyborczej, tak względem możliwej rzetelności)
Dziennik "Życie" opublikował 13 czerwca sensacyjne informacje na temat walk politycznych, jakie toczą się wokół stacji telewizyjnej RTL7. Jej centrala mieści się w Luksemburgu; właścicielem jest międzynarodowy koncern CTL. Centrala zwolniła dyrektora stacji polskiej Jana Hildebrandta. Udzielił on "Życiu" obszernego wywiadu, w którym mówi o "kulisach swojej dymisji". Opowiada, jak wyraził wobec swych zwierzchników wątpliwości, czy można, w naszym katolickim kraju, bankiet na otwarcie stacji urządzić w środku adwentu. "Nieoczekiwanie - mówi - zyskałem sobie opinię antykomunisty i walczącego katolika". Wynikałoby więc, że Jan Hildebrandt - choć nie ma na to dowodów - cierpi za wiarę. Ma też przeświadczenie, że do jego dymisji przyczynili się Włodzimierz Cimoszewicz, Adam Michnik i Serge July, szef paryskiego dziennika "Liberation".
Do dalszej części tekstu (jeśli jest) nie mam dostępu.
-----------
Zbiór archiwalnych wydań listy "MEGA BEAT DANCE CHART 20" (1993-2017)
Dla każdego, kto chce zacząć dobrze dzień
8)
michoopro
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2022, 21:32

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michoopro »

A wiecie może od kiedy RTL7 był dostępny z satelity cyfrowo? Od kiedy, z jakiej satelity w ramach której platformy. Mi udało się tylko ustalić że w Cyfrze+ pojawił się dopiero między 1 kwietnia a 9 sierpnia 2001.
Cyfrowy tuner do PC kupiłem dopiero w lipcu 2004, dokładnie wtedy TVN i TVN7 przestały nadawać FTA:( nie mam pojęcia od kiedy były niekodowane. Może ktoś pamięta czy w późnych latach 90-tyc były jakieś cyfrowe polskie kanały niekodowane?
Inna sprawa czy istniejące wtedy dekodery cyfrowe z dyskami umożliwiały zgrywanie materiału na PC? Czy wszystko było szyfrowane tak jak dzisiaj np. Canal+
Kanaan
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 09 sty 2022, 1:07
x 5
x 2

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kanaan »

Jedyne z czego pamiętam RTL to z serii Dragon Ball - niektórzy koledzy mieli i to kamienicę obok, ja na przykład nie miałem. Do dzisiaj nie wiem od czego to zależało
michoopro
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2022, 21:32

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michoopro »

Dostępne było w osiedlowych tv kablowych (ja tak miałem) i analogowo lub cyfrowo z satelity. Analogowo za darmo cyfrowo próbuję właśnie ustalić, ale na 99% płatnie WizjaTv i Cyfra+ innego sposobu nie było.
Awatar użytkownika
Kamil
VIP Expert
Posty: 3173
Rejestracja: 04 lip 2008, 9:58
Lokalizacja: Polska
x 214
x 356
Kontakt:

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kamil »

Dziennik "Życie" opublikował 13 czerwca sensacyjne informacje na temat walk politycznych, jakie toczą się wokół stacji telewizyjnej RTL7. Jej centrala mieści się w Luksemburgu; właścicielem jest międzynarodowy koncern CTL. Centrala zwolniła dyrektora stacji polskiej Jana Hildebrandta. Udzielił on "Życiu" obszernego wywiadu, w którym mówi o "kulisach swojej dymisji". Opowiada, jak wyraził wobec swych zwierzchników wątpliwości, czy można, w naszym katolickim kraju, bankiet na otwarcie stacji urządzić w środku adwentu.
Dlatego w imię nieposzanowania tradycji stacja z okazji typowo polskiego zwyczaju "Mikołajek" wyemitowała specjalny blok dla dzieci na start i stworzyła event ze świątecznym miasteczkiem :)
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 20064
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:29
x 795
x 5138

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Karol »

Pamiętam, że wrzucałem linka do forum RTL7, ale nie pamiętam, czy dawałem to:
dragonball_RTL7.png
dragonball_RTL7.png (86.22 KiB) Przejrzano 1259 razy
link: https://web.archive.org/web/20010110212 ... /index.htm
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 6800
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
x 113
x 573
Kontakt:

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomek »

Wywiad z Jean Michel Jarre'm (RTL7) - 1997:



Prawie cały Wieczór z Wampirem - o. Leon Knabit - 01 listopada 1998



Program "52 minuty" o egzorcystach - 8 listopada 2000 roku:



Jeśli któryś z filmów był już kiedyś wrzucany to przepraszam.... gdyby tylko ktoś nie zrąbał starych skryptów przy aktualizacji forum... ;)
-----------
Zbiór archiwalnych wydań listy "MEGA BEAT DANCE CHART 20" (1993-2017)
Dla każdego, kto chce zacząć dobrze dzień
8)
Awatar użytkownika
Tomek
VIP Mod
Posty: 6800
Rejestracja: 24 maja 2006, 22:01
x 113
x 573
Kontakt:

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomek »

Fragment emisji RTL7 z ciekawym komunikatem tekstowym:
-----------
Zbiór archiwalnych wydań listy "MEGA BEAT DANCE CHART 20" (1993-2017)
Dla każdego, kto chce zacząć dobrze dzień
8)
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 20064
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:29
x 795
x 5138

RTL 7 (1996-2002)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Karol »

Wygląda na to, że musiało im wtedy prąd wysadzić w Luksemburgu, skoro przesunęli pozycje programowe.

Wątpię, że z powodu burzy odpięli magnetowidy z gniazdek :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zlikwidowane kanały telewizyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 2 gości